Σε συζήτηση που θα ολοκληρώσει το περιβαλλοντικό έργο Κυπριακής Προεδρίας προσβλέπει η Μ. Παναγιώτου

Τη σημασία της σημερινής συνάντησης του Συμβουλίου Περιβάλλοντος της ΕΕ, στο Λουξεμβούργο, ως αποκορύφωμα του εξάμηνου έργου της Κυπριακής Προεδρίας στον τομέα του περιβάλλοντος υπογράμμισε η Υπουργός Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Μαρία Παναγιώτου το πρωί της Πέμπτης, σε δηλώσεις κατά την προσέλευσή της στο Συμβούλιο, το τελευταίο που πραγματοποιείται υπό την Κυπριακή Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ. «Προσβλέπω σε μια εποικοδομητική συζήτηση, που θα ολοκληρώσει το περιβαλλοντικό έργο της Κυπριακής Προεδρίας με έναν δυνατό και προοδευτικό τόνο», ανέφερε η κ. Παναγιώτου.

«Τους τελευταίους έξι μήνες, εργαστήκαμε με αποφασιστικότητα για να ανταποκριθούμε στο σύνθημα της Προεδρίας μας, μια αυτόνομη Ένωση, ανοιχτή στον κόσμο, και είμαι πολύ περήφανη για τη δουλειά που έχουμε κάνει, για όσα έχουμε καταφέρει αυτούς τους έξι μήνες», δήλωσε η Υπουργός.

Αναφερόμενη στα συγκεκριμένα επιτεύγματα της Προεδρίας, η κ. Παναγιώτου σημείωσε πως το Συμβούλιο επί των ημερών της Κυπριακής Προεδρίας κατέληξε σε συμφωνίες για το Αποθεματικό Σταθερότητας της Αγοράς (MSR) όσον αφορά το ETS2 και τον Μηχανισμό Συνοριακής Προσαρμογής Άνθρακα (CBAM). «Έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο στον περιβαλλοντικό omnibus, στην πρόταση για τα πρότυπα CO2 για αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Έχουμε προωθήσει την εφαρμογή της στρατηγικής για την ανθεκτικότητα στο νερό. Έχουμε εξασφαλίσει συμπεράσματα του Συμβουλίου για τη στρατηγική βιοοικονομίας, και σήμερα θα οικοδομήσουμε πάνω στο έργο που έχει γίνει», τόνισε.

Όσον αφορά την ατζέντα της συνάντησης της Πέμπτης, η Yπουργός ανέφερε ότι το Συμβούλιο «θα κάνει απολογισμό των βασικών προτεραιοτήτων για την προώθηση των προτύπων CO2 για αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Θα τονίσουμε πόσο ουσιαστική είναι μια οικονομία βασισμένη στη φύση για την ανταγωνιστικότητα. Θα ανταλλάξουμε απόψεις για το νομοθετικό πλαίσιο των χημικών ουσιών και θα ενισχύσουμε την εφαρμογή της στρατηγικής για την ανθεκτικότητα στο νερό, και βεβαίως, την ηγεσία της Ευρώπης στην επόμενη COP31», ανέφερε.

Η κ. Παναγιώτου επέμεινε στη φιλοσοφία που διέπνευσε το έργο της Κυπριακής Προεδρίας στο περιβαλλοντικό σκέλος, τονίζοντας την ανάγκη συνύπαρξης πράσινης μετάβασης και ανταγωνιστικότητας. «Σε όλη τη διάρκεια της Προεδρίας μας, εργαστήκαμε με τρόπο που να διασφαλίζει ότι η πράσινη μετάβαση και η περιβαλλοντική προστασία βρίσκονται σε αρμονία με την ανταγωνιστικότητα και την οικονομική ανθεκτικότητα. Γι’ αυτό, στη σημερινή συζήτηση, θέλουμε να αναδείξουμε πώς μπορούμε να παραμείνουμε σε πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα, αντιμετωπίζοντας παράλληλα τις προκλήσεις ενός κόσμου που μεταβάλλεται με ταχείς ρυθμούς», ανέφερε.

Κλείνοντας τις δηλώσεις της, η Υπουργός εξέφρασε την προσδοκία για μια εποικοδομητική συζήτηση που θα σηματοδοτήσει την ολοκλήρωση του περιβαλλοντικού έργου της Προεδρίας.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ