ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

spot_img
spot_img

Ανάγκη πρόληψης κινδύνων και αξιοποίησης νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, είπε η ΥΠΑΝ

spot_img

Την ανάγκη για προώθηση δράσεων και πολιτικών που θα συμβάλουν στην πρόληψη των κινδύνων, και την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων από νέες τεχνολογίες επεσήμανε η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνά Μιχαηλίδου, χαιρετίζοντας το 24ο Συνέδριο του Εκπαιδευτικού Ομίλου και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου «Αναδυόμενες Τεχνολογίες» το πρωί του Σαββάτου, στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.

Η Υπουργός εξήγησε ότι ήδη υπάρχει σχεδιασμός για τέτοιες δράσεις από πλευράς του Υπουργείου, καθώς οι αναδυόμενες τεχνολογίες συμπεριλαμβανομένης της Τεχνητής Νοημοσύνης αναδεικνύονται, όπως είπε, σε καταλυτικό παράγοντα για την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής εμπειρίας. Επεσήμανε, εξάλλου, ότι είναι δεδομένη η αυξημένη χρήση των εν λόγω τεχνολογιών, ιδιαίτερα από τη νέα γενιά.

Παραπέμποντας σε έκθεση της Ευρωπαϊκή Επιτροπής που διαπιστώνει, ανάμεσα σε άλλα, ότι ένα μεγάλο ποσοστό του ευρωπαϊκού πληθυσμού, όλων των ηλικιών, παρουσιάζει μαθησιακές δυσκολίες, και κατά συνέπεια αδυναμία να ανταποκριθεί στις ανάγκες της αγοράς εργασίας, η κ. Μιχαηλίδου σημείωσε ότι, παράλληλα με τον στόχο της ΕΕ και της Ένωσης των δεξιοτήτων (Union of Skills), στόχος και του Υπουργείου είναι η μείωση του ψηφιακού χάσματος με παροχή ευκαιριών για ανάπτυξη.

Είπε ότι επιδίωξη του Υπουργείου είναι η ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών επιδόσεων και την ενίσχυση των δεξιοτήτων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. «Επιδιώκουμε μια εκπαίδευση που δεν περιορίζεται στην απόκτηση γνώσεων, αλλά επικεντρώνεται στην καλλιέργεια ικανοτήτων (γνώσεων, στάσεων και δεξιοτήτων) του 21ου αιώνα, όπως η κριτική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η συνεργασία, η επικοινωνία, η δημιουργικότητα καθώς και υπολογιστική σκέψη σε ένα ψηφιακό κόσμο», εξήγησε.

Η Υπουργός αναφέρθηκε στην ανάγκη για σύμπλευση με παιδαγωγικές αρχές και δεοντολογικές κατευθυντήριες γραμμές, όπως τα ευρωπαϊκά πλαίσια ψηφιακών ικανοτήτων DigComp 2.2, DigComEdu και DigCompOrg, τα πρόσφατα πλαίσια Τεχνητής Νοημοσύνης για Εκπαιδευτικούς (CFT) και μαθητές/μαθήτριες (CFS) της UNESCO, σημειώνοντας ότι το Υπουργείο εναρμονίζει τις δράσεις και τους σχεδιασμούς του με τις οδηγίες που υπάρχουν στο Ευρωπαϊκό Σχέδιο Δράσης για την Ψηφιακή Εκπαίδευση 2021-2027.

«Συνεργαζόμαστε με Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς Οργανισμούς, προωθώντας άλλες σημαντικές στρατηγικές και σχεδιασμούς για τεκμηριωμένη παιδαγωγική αξιοποίηση κάθε υποστηρικτικής τεχνολογίας αναδυόμενης ή μη με ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό», πρόσθεσε.

Αναφέρθηκε, ακόμα, στη συνεργασία με το Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, και τη συμβουλευτική συνεισφορά της Εθνικής Εξειδικευμένης Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ TaskForce), για υλοποίηση δράσεων σε όλες τις βαθμίδες.

Συγκεκριμένα, είπε ότι πρόσφατα έχει ολοκληρωθεί από το Υπουργείο το Κείμενο Πολιτικής και Κατευθυντήριες Δεοντολογικές Γραμμές για αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση, εξέλιξη που θέτει τις βάσεις για σχέδιο δράσης σε επίπεδο αναλυτικών προγραμμάτων και επιμορφωτικών δράσεων ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών μας.

Όλα αυτά, κατέληξε η Υπουργός «είναι ενδεικτικά της βούλησης που διαθέτουμε για τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που ενθαρρύνει την καινοτομία, την κριτική σκέψη και την ανάπτυξη ικανοτήτων και γραμματισμών, προετοιμάζοντας την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα, τους αυριανούς πολίτες για τις προκλήσεις του μέλλοντος».

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful. Privacy Policy