Με δημόσια τοποθέτησή του ο τέως Κοινοτάρχης της Κατωκοπιάς Νίκος Κωνσταντίνου, εκφράζει τη θέση πως ο δρόμος κακώς άλλαξε και μεταφέρθηκε νότια των κοινοτήτων και πως ο δρόμος για λόγους ασφάλειας, κυριαρχίας, αλλά και ενθάρρυνσης της δραστηριότητας στη νεκρή ζώνη, πρέπει να περάσει βόρεια των κοινοτήτων και δια μέσω της νεκρής ζώνης. Την ίδια ώρα, αναφέρει ότι την περίοδο που αυτό συζητείτο, επί Προεδρίας Κληρίδη, κατοχοικό καθεστώς και Ηνωμένα Έθνη συναίνεσαν σε αυτή την όδευση.
Κάνει επίσης έκκληση για αντίδραση από όλες τις κοινότητες της περιοχής, τόσο τις κατεχόμενες που διατηρούν ελεύθερη γη, όσο και τις ακριτικές περιοχές.
Αγαπητοί συντοπίτες,
το πρόβλημα που θα προκυψει με την απόφαση της πολιτείας να αλλάξει, χωρίς σοβαρή και τεκμηριωμένη θέση, την όδευση του νέου δρόμου Ακάκι – Αστρομερίτη είναι σοβαρό.
Οι επηρεαζομενες κοινότητες έστω και με αρκετή καθυστέρηση αποφάσισαν να αντιδράσουν στην απόφαση της πολιτείας για αλλαγή της όδευσης, η οποία ουσιαστικά θα οδηγήσει τις κοινότητες σε απομόνωση και μαρασμό.
Παράλληλα η αλλαγή της όδευσης στέλλει λανθασμένα πολιτικά μηνυματα, κατατάσσοντας εμμεσα τις κοινότητες στις περιοχές της νεκρης ζωνης.
Αγαπητοί κύριοι η απόφαση για αλλαγή της όδευσης ουσιαστικά θα αποτελέσει τη χαριστική βολή σε μια περιοχή που αγωνίζεται εδω και 51 χρονια να κρατήσει ζωντανή την περιοχή της νεκρης ζωνης. Η πολιτεία θα πρέπει να επαναξιολογησει τις προτεραιότητες της και το κριτήριο για έργα υποδομης δεν θα πρέπει πάντα να είναι η σχέση κόστους-όφελους.
Η πιο υποβαθμίσμενη περιοχή στην Κύπρο λαμβάνοντας υπόψη τις επενδύσεις που εγιναν διαχρονικά σε έργα υποδομης είναι η περιοχή της δυτικης Λευκωσιας.
Για έργα υποδομης θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και άλλα κριτήρια όπως, η διατήρηση της κοινωνικής συνοχής, η στήριξη τομέων της οικονομιας οι οποίοι φθίνουν, η διατήρηση της κυριαρχίας μας στην ευαίσθητη περιοχή της νεκρης ζωνης.
Επειδή ασχολήθηκα αρκετές φορές με το θέμα αυτό, για σκοπούς αποκατάστασης της αλήθειας να αναφέρω ότι η όδευση του δρόμου μέσω της νεκρης ζωνης σχεδιάστηκε και αποφασίστηκε επί προεδρίας Γλαύκου Κληριδη και Υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων Αβέρωφ Νεοφύτου. Κατά το σχεδιασμό και τη λήψη της τελικής αποφασης έγιναν όλες οι απαραίτητες συνεννοησεις με τη ηγεσία των Ηνωμενων Εθνων η οποία, μετά απο διαβούλευση με τους Τούρκους έδωσε τη συγκατάθεση της.
Για αυτό το σχεδιασμό και τις συμφωνίες που έγιναν υπάρχουν σχετικές αποφασεις στο Υπουργειο Συγκοινωνιων.
Η όψιμη δικαιολογία που προβαλλεται απο την πολιτεία ότι δεν δέχονται οι Τούρκοι να περάσει ο δρόμος από την νεκρη ζώνη δεν πείθει κανένα.
Άποψη μου είναι όπως η τοπικές αρχές, τα οργανωμένα σύνολα, και οι κατοικοι καθε επηρεαζομενης Κοινότητας, έστω και τώρα θα πρέπει να αντιδράσουμε πριν γίνει μη αναστρέψιμη η κατάσταση. Το επιχείρημα ότι θα υπάρξει καθυστέρηση αν η όδευση γινει μέσω της νεκρης ζωνης δεν ευσταθεί. Όμως και κάποια καθυστέρηση να υπάρξει είναι προτιμότερη από τη μόνιμη απομονωση και μαρασμό των κοινοτητων.
Άποψη μου είναι όπως η τοπικές αρχές, τα οργανωμένα σύνολα, και οι κατοικοι καθε επηρεαζομενης Κοινότητας, έστω και τώρα θα πρέπει να αντιδράσουμε πριν γίνει μη αναστρέψιμη η κατάσταση. Το επιχείρημα ότι θα υπάρξει καθυστέρηση αν η όδευση γινει μέσω της νεκρης ζωνης δεν ευσταθεί. Όμως και κάποια καθυστέρηση να υπάρξει είναι προτιμότερη από τη μόνιμη απομονωση και μαρασμό των κοινοτητων.