ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

Σωρεία προβλημάτων παρατηρούνται στις Σχολικές Εφορείες – Τι λέχθηκε στην Επ. Παιδείας της Βουλής

spot_img

Σωρεία προβλημάτων αντιμετωπίζουν οι Σχολικές Εφορείες, μετά από τη εφαρμογή της μεταρρύθμισης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σύμφωνα με τα όσα προκύπτουν από τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, η οποία εξέτασε το εν λόγω θέμα αυτεπάγγελτα.

Κτιριακές εγκαταστάσεις σε σχολικές μονάδες που στερούνται επαρκών υποδομών, μη επαρκείς προϋπολογισμοί Σχολικών Εφορειών, ώστε να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες κτιριακές υποδομές, υποστελεχωμένες Σχολικές Εφορίες τόσο σε γραμματειακό, όσο και σε εργατικό προσωπικό, έλλειψη λογισμικών συστημάτων καταχώρησης των διατακτικών που αποστέλλονται από τα σχολεία στις Σχολικές Εφορείες, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει έλεγχος και συντονισμός των εργασιών, είναι μεταξύ των προβλημάτων που εξέτασε η αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, τα μέλη της οποίας ζήτησαν όπως ληφθούν «γενναίες αποφάσεις», ώστε να καταστούν πιο ισχυρές οι Σχολικές Εφορείες.

Επιπλέον, λέχθηκε κατά τη συζήτηση ότι το ποσό των 6,8 ευρώ που δίδεται ανά μαθητή φαίνεται πως είναι ανεπαρκές για το μικρό ταμείο των Διευθύνσεων των σχολείων, με τον Πρόεδρο της Σχολικής Εφορείας Λευκωσίας, Νίκο Μεγάλεμο, να αναφέρει ότι αν το συγκεκριμένο ποσό αυξανόταν, ενδεχομένως οι σχολικές μονάδες να μπορούσαν να έχουν μεγαλύτερη αυτονομία πραγματοποιώντας εργασίες μέσω αγοράς υπηρεσιών, επιτυγχάνοντας ταχύτερα αποτελέσματα.

Όπως είπε χαρακτηριστικά το ποσό των 6,8 ευρώ για κάθε μαθητή δεν αρκεί ούτε για την αγορά χαρτιού, ούτε ακόμα για να αγοραστούν μπάλες για σκοπούς άθλησης των παιδιών στο μάθημα της γυμναστικής.

Σε ό,τι αφορά στην πορεία εγκατάστασης των κλιματιστικών, αλλά και φωτοβολταϊκών στις σχολικές μονάδες, ο κ. Μεγάλεμος είπε ότι από τα δώδεκα σχολεία της Λευκωσίας στα οποία έχουν εγκατασταθεί μέχρι στιγμής κλιματιστικά, μόνο στα πέντε μπορούν να λειτουργήσουν, σημειώνοντας στα υπόλοιπα δεν λειτουργούν, αφού για την ένωση τους πρέπει να προηγηθεί έλεγχος από την Αρχή Ηλεκτρισμού Κύπρου.

Εξάλλου, σημείωσε ότι προβλήματα παρατηρούνται και στη λειτουργία φωτοβολταϊκών και ότι σε κάποια σχολεία δεν έχουν ακόμα λειτουργήσει.

«Περιμένουμε την ΑΗΚ να έρθει και να κάνει τους απαραίτητους ελέγχους, προκειμένου να βάλουμε τα κλιματιστικά στην πρίζα. Υπάρχει σχολείο στο οποίο θα έρχονταν για να κάνουν τον απαραίτητο έλεγχο στα μέσα Δεκεμβρίου και ακόμα τους περιμένουμε», είπε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Σχολικής Εφορείας Αμμοχώστου, Δημήτρης Πιττάκης, αναφέρθηκε εκ νέου το μεγάλο πρόβλημα με τις μεμβράνες με τις οποίες πρέπει να καλυφθούν τα παράθυρα στις σχολικές μονάδες, μετά το τραγικό περιστατικό που σημειώθηκε στην Αραδίππου με μαθητή.

Όπως είπε, το Υπουργείο Παιδείας έστειλε ένα ποσό για την κάλυψη των παραθύρων, το οποίο δεν είναι «επαρκές».

«Δεν μπορούμε να καλύψουμε όλα τα παράθυρα. Στην ουσία μπορούμε με αυτό το ποσό να καλύψουμε μόνο τις ανοιγόμενες πόρτες. Δεν μπορούμε να διεκπεραιώσουμε θέματα ασφάλειας. Υπάρχουν πολλές εργασίες που πρέπει να κάνουμε, αλλά δεν μπορούμε λόγω του οικονομικού», ανέφερε.

Τόνισε πως τα σχολεία χρειάζονται «ριζική αναβάθμιση».

Σε σχέση με τις αναφορές ότι σε κάποια σχολεία υπάρχουν ακόμα παράθυρα καλυμμένα με στόκο, με συνέπεια να μπαίνει κρύο στις αίθουσες και να κρυώνουν οι μαθητές, ο κ. Μεγαλέμος έκανε λόγο για «τεράστιο κονδύλι», με ένα προϋπολογισμό συντήρησης 50 χιλιάδων ευρώ.

«Σίγουρα μονώσεις δεν μπορούν να γίνουν. Μια ταράτσα η οποία είναι χίλια τ.μ. χρειάζεται τουλάχιστον 17 χιλιάδες ευρώ για να γίνει η μόνωση» είπε.

Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας και βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρύσανθος Σαββίδης, αναφέρθηκε στο Λύκειο Αγίου Νεοφύτου στην Πάφο, τα παράθυρα του οποίου είναι σιδερένια με στόκο και μπάζουν αέρα και νερά

Πρόταση νόμου για διασφάλιση αθλητών με αναπηρία

Εξάλλου, κατά τη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας συνεχίστηκε η συζήτηση που αφορά στην πρόταση νόμου του βουλευτή της ΕΔΕΚ, Αντρέα Αποστόλου, για τη διασφάλιση ότι οι αθλητές με αναπηρία που έχουν υψηλές επιδόσεις ή έχουν προοπτικές να πετύχουν υψηλές επιδόσεις τυγχάνουν της ίδιας στήριξης από τον Κυπριακό Οργανισμό Αθλητισμού όπως τυγχάνουν όλοι οι υπόλοιποι αθλητές.

Σύμφωνα με τον κ. Αποστόλου «η ίδια πολιτεία και ιδίως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει αποφασίσει ότι αυτές οι αδικίες θα αρθούν και ήδη εφαρμόζεται ένα πρόγραμμα από τον ΚΟΑ για τη στήριξη αυτών των αθλητών», για να εκφράσει την ικανοποίηση του ότι σε συνέχεια της συζήτησης, που έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο, όλοι οι φορείς έδωσαν τη στήριξη τους στη πρόταση νόμου που κατέθεσε.

Ανέφερε, ότι σήμερα τόσο ο ΚΟΑ, όσο και η Νομική Υπηρεσία και το ΥΠΑΝ, στηρίζουν την πρόταση, ωστόσο, πρόσθεσε ότι «έχουν ζητήσει μια παράταση 2 με 3 εβδομάδες, έτσι ώστε να καταθέσουν και ενώπιον του σώματος τους τελικούς σχεδιασμούς, όσον αφορά στην στήριξη των αθλητών με αναπηρία».

Εξέφρασε την ευχή εντός Μαρτίου να κλείσει θετικά το όλο θέμα.

Κανονισμοί Κυπριακής Ακαδημίας Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών

Επιπλέον, κατά τη συζήτηση τέθηκαν ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας οι κανονισμοί για τη λειτουργία τα Κυπριακής Ακαδημίας Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών, με τον Πρόεδρο του Ιδρύματος, Αχιλλέα Αιμιλιανίδη, να δηλώνει ότι με τη διοικητική ενίσχυση θα μπορεί η Ακαδημία να επιτελεί πιο αποτελεσματικά το έργο της.

Για το ίδιο θέμα, ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Γεώργιος Κάρουλας, ανέφερε ότι πρέπει να ενισχυθεί ο προϋπολογισμός της Ακαδημίας, ώστε να μπορεί να διενεργεί μελέτες και να εμβολιάζει την κοινωνία με ιδέες και προτάσεις.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ