Ξύπνησαν αναμνήσεις από την πλούσια ομολογουμένως δράση του Σωματείου “Κεραυνός” στη κατεχόμενη πλέον Πεντάγυια.
Όπως αναφέρεται σε κείμενο σε σελίδες της κοινότητας από τον Κυριάκο Κορινό, σκοπός είναι “να θυμόμαστε τις ρίζες μας και τις καταβολές μας και να κρατούμε ζωντανή τη μνήμη, μεταδίδοντας τα βιώματα, όσοι τα ζήσαμε, στις νεότερες γενιές”.
Σύμφωνα με τον κ. Κορινό, “παράλληλα με την αθλητική του δραστηριότητα, το σωματείο μας «Κεραυνός», είχε αναπτύξει μια έντονη πολιτιστική δραστηριότητα από ιδρύσεώς του, με το ανέβασμα θεατρικών έργων επί σκηνής. Ιδιαίτερα τη δεκαετία του 1950 αυτό ήταν απαραίτητο και για την ψυχαγωγία των χωριανών. Πολλοί νέοι και νέες της εποχής ελάμβαναν μέρος σε σχολικές θεατρικές παραστάσεις και σε παραστάσεις στο χωριό, μαζί με τους μεγαλύτερους που είχαν παράδοση στο ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων.
Στην αρχή της δεκαετίας του 1950 τους γυναικείους ρόλους τους υποδύονταν άνδρες, γιατί δεν συμμετείχαν οι νέες, λόγω των αντιλήψεων της εποχής. Μερικά από τα έργα που ανέβηκαν ήταν:
Η Γκόλφω, Ο Αγαπητικός της βοσκοπούλας κ.α. Προς το τέλος της δεκαετίας παρουσιάστηκε επί σκηνής «Η Ωραία του Πέραν», με πρωταγωνίστρια την Αντιγόνη του Ησαΐα και άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις για την ερμηνεία και το ταλέντο της”.
“Καλοκαίρι του 1960 ανέβηκε το έργο του Ηλία Βενέζη «Block c». Σε αυτό το έργο υπήρχαν μόνο ανδρικοί ρόλοι. Λίγο αργότερα, το 1961, το έργο του Δ. Μπόγρη, «Τα αρραβωνιάσματα». Σε αυτό το έργο τους γυναικείους ρόλους ανέλαβαν η Αντιγόνη Ησαΐα, η Ελένη Ζανέττου (Ττοφή) και η αδελφή, της Βικτώρια. Η Ελένη είχε ξεχωρίσει στα μαθητικά της χρόνια για τη μελωδική της φωνή και είχε λάβει μέρος στη Μαντολινάτα που παρουσίασε τότε το ΡΙΚ, υπό τη διεύθυνση του μ. δασκάλου Σόλωνα Έκτορος. Αντιγόνη και Ελένη, δύο ξεχωριστά ταλέντα, που προσέφεραν πολλά στη θεατρική σκηνή και γενικότερα στην πολιτιστική ζωή της Πεντάγυιας”.