Για ακόμη μια φορά προκάλεσε σάλο ο εικαστικός και εκπαιδευτικός Γιώργος Γαβριήλ, σε σχέση με έργα του που αφορούν την ορθοδοξία, θρησκευτικά πρόσωπα και το θρησκευτικό αίσθημα. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Γιώργος Γαβριήλ έχει καταγωγή την Κοκκινοτριμιθιά και έχει εργαστεί για πολλά χρόνια σε σχολεία της περιοχής μας.
Όπως αναφέρεται σε βιογραφικό στο διαδίκτυο από οίκο δημοπρασίας έργων τέχνης, ο Γιώργος Γαβριήλ “γεννήθηκε το 1959 στη Κοκκινοτριμιθιά. Το 1980 μεταβαίνει στο Σοβιετική Ένωση με υποτροφία στην Ακαδημία Καλών Τεχνών Σουρικώφ της Μόσχας και φοιτά στο εργαστήριο μνημειακής τέχνης της γνωστής Ακαδημαϊκού Κλάβδιας Αλεξάντροβνας Τουτιβόλ.
Τα έργα του Γ.Γαβριήλ δεν αποτελούν τέχνη αλλά βλασφημία, λέει ο Δίπλαρος
Από το 1990 εργάζεται σε σχολεία ως καθηγητής Τέχνης και από το 2008 ως Επιθεωρητής Τέχνης στην Μέση Εκπαίδευση. Διατηρεί εργαστήρι ζωγραφικής όπου συνεχίζει να δημιουργεί το εικαστικό του έργο. Ο Γιώργος Γαβριήλ έχει στο ενεργητικό του αρκετές ατομικές εκθέσεις και ομαδικές συμμετοχές”.
Αξίζει να σημειωθεί πως στα τέλη Νοεμβρίου, ο Γιώργος Γαβριήλ βρέθηκε στο Περιφερειακό Γυμνάσιο Ακακίου υλοποιώντας μια “δημιουργική διαθεματική δράση στο πλαίσιο των μαθημάτων Αγωγής Υγείας (Οικιακή Οικονομία), Σχεδιασμού & Τεχνολογίας και Τέχνης, η οποία έφερε τον τίτλο τα «Χριστουγεννιάτικα Στολίδια με Μοτίβα της Κυπριακής Λαϊκής Τέχνης».
Διαβάστε εδώ περισσότερα:
Στο Γυμνάσιο Ακακίου έφτιαξαν χριστουγεννιάτικα στολίδια με μοτίβα κυπριακής λαϊκής τέχνης, με τη βοήθεια του Γ. Γαβριήλ – Φωτογραφίες
Ο σάλος που προκλήθηκε και η ακύρωση της έκθεσης του Γαβριήλ
Σωστή θεωρεί πως ήταν η ενέργεια της γκαλερί στην Πάφο να ματαιώσει την έκθεση του εικαστικού Γιώργου Γαβριήλ, ο εκπρόσωπος Τύπου της Αρχιεπισκοπής Κύπρου Χρηστάκης Ευσταθίου, ο οποίος αναφέρει ότι το έργο του εικαστικού «προκαλεί βάναυσα το θρησκευτικό αίσθημα των πιστών», σημειώνοντας ωστόσο ότι δεν αναφέρεται στον ίδιο τον εικαστικό καλλιτέχνη.
Κληθείς να σχολιάσει το έργο από το ΚΥΠΕ ο κ. Ευσταθίου ανέφερε ότι αυτό «προκαλεί βάναυσα το θρησκευτικό αίσθημα των πιστών χωρίς να υπάρχει καθόλου το στοιχείο σεβασμού που έπρεπε να εμπεριέχεται στην έννοια της τέχνης».
Την ίδια ώρα, ξεκαθάρισε πως αναφέρεται στο έργο και όχι στον εικαστικό χαρακτηρίζοντας σωστή την ενέργεια της Blue Iris Gallery, να ματαιώσει την έκθεση στην Πάφο.
Πρόσθεσε πως ο συγκεκριμένος πίνακας συνιστά προσβολή και ασέβεια.
Το ΠΣΕ καταδικάζει τις απειλές εναντίον Γαβριήλ και γκαλερίστα
Ο κ. Ευσταθίου ανέφερε πως «δεν αποτελεί αυτό το έργο τέχνη, ούτε ελεύθερη έκφραση μπορεί να εκληφθεί, αλλά κινείται μέσα στα πλαίσια μιας τοξικότητας η οποία ακριβώς ακυρώνει και την έννοια του πολιτισμού ως μεγέθους που ακριβώς κοσμεί την ανθρωπότητα».
Ζούμε σε εποχές όπου οι καλλιτέχνες κατεβάζουν τα έργα τους μέσω εκφοβισμού, λέει ο εικαστικός Γ. Γαβριήλ
Ζούμε σε δύσκολες εποχές όπου οι καλλιτέχνες εκθέτουν τα έργα τους με την φρούρηση της Αστυνομίας και τα κατεβάζουν μέσω εκφοβισμού και τρομοκρατίας, αναφέρει ο εικαστικός Γιώργος Γαβριήλ σε δημόσια τοποθέτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μετά και την θύελλα αντιδράσεων που προκάλεσαν τα έργα του που παρουσίασε σε έκθεση σε γκαλερί στην Πάφο υπό τον τίτλο “Antisystemic Art”.
Ο εικαστικός ανέφερε πως «οι απειλές ξεκίνησαν από την Πέμπτη με την ανάρτηση βίντεο από υποψήφιο Βουλευτή του ΕΛΑΜ στην Πάφο το οποίο την Παρασκευή κατέβασε με παρέμβαση τρίτων». «Οι απειλές κορυφώθηκαν το Σάββατο και συνεχιστήκαν και την Κυριακή», πρόσθεσε.
Κατήγγειλε επίσης ότι το Σάββατο στα εγκαίνια της έκθεσης τρεις νεαροί κατέβασαν κάποια από τα έργα που βρίσκονταν στο ισόγειο της γκαλερί, τα οποία αργότερα επανατοποθετήσανε στη θέση τους.
Αναφέρει πως η Αστυνομία είναι γνώστης όλων όσων διαδραματίστηκαν και ότι ήταν «παρούσα διακριτικά στα εγκαίνια καθώς και την Κυριακή στο κατέβασμα της έκθεσης».
«Ο ιδιοκτήτης ωστόσο, λόγο του κλίματος εκφοβισμού και τρομοκρατίας που επικρατεί δεν θέλησε να κάνει γραπτή καταγγελία», συμπληρώνει.
Αναφέρθηκε επίσης και σε έργο που παρουσιάστηκε ως δικό του στα ΜΚΔ που ωστόσο, όπως ανέφερε, δεν είναι δικό του αλλά αποτελεί προϊόν κολάζ του Αναπληρωτή Προέδρου του ΔΗΣΥ Ευθύμιου Δίπλαρου, ο οποίος έκοψε κομμάτια από διάφορα έργα του και τα ένωσε, στην προσπάθεια του, όπως λέει,να δημιουργήσει εντυπώσεις.
Δείτε το κολάζ που έγινε με έργα του καλλιτέχνη και προκάλεσε νεό σάλο:














