Γενέθλιο της Παναγίας αύριο και οι Εκκλησίες Περιστερώνα και Αστρομερίτη εξέδωσαν ανακοίνωσεις, αναφέροντας ότι σήμερα θα τελεστεί Εσπερινός και αύριο Θεία Λειτουργία. Στην Περιστερώνα η Θεία Λειτουργία θα τελεστεί προεξάρχοντος του Αρχιμανδρίτη Ιακώβου. Υπενθυμίζεται επίσης ότι αύριο θα τελεστεί και Θεία Λειτουργία στην Παναγία της Ασίνου στο Νικητάρι, αλλά και στην Παναγία Ελεούσα στην Κοράκου.
Ανακοίνωση Εκκλησίας Περιστερώνας
Σήμερα στις 6:00 θα έχουμε στον Ναό μας , τον Εσπερινό για την εορτή της Γεννήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου και αύριο το πρωί θα έχουμε την Θεία Λειτουργία της εορτής προεξάρχοντος του Αρχιμανδρίτη Ιακώβου.
Εορτάζει η ιστορική Παναγία Ελεούσα στην Κοράκου – Το πρόγραμμα της Πανήγυρις
Αύριο 8 Σεπτεμβρίου, γεννάται η δόξα και το κήρυγμα των Προφητών. Η Μαριάμ ανατρέπει την κατάρα της στειρότητας. Οι ενάρετοι Ιωακείμ και Άννα προσεύχονταν να αποκτήσουν παιδί. Ο Θεός εισάκουσε τις προσευχές και έφερε την εκπλήρωση. Η πρώην άγονη χώρα και η πρώην στείρα Άννα τίκτει θαυματουργικά την καρποφόρα γη, τη θεόπαιδα και τροφό της ζωής μας. Τα σπλάχνα της Θεοτόκου δέχονται τον ουράνιο Άρτο, το Λυτρωτή Ιησού Χριστό.
Η εορτή της Γεννήσεως της Παναγίας έχει ιδιαίτερη θέση στο εορτολόγιο. Αν η πρώτη γυναίκα, η Εύα, με την ανυπακοή της, μαζί με τον Αδάμ οδήγησαν την ανθρωπότητα εκτός του Παραδείσου και το θάνατο, η υπακοή της Παναγίας μας στο θέλημα του Θεού, μάς ανακάλεσε από τη δουλεία και μας οδήγησε στην ανάσταση χαρίζοντας την αιωνιότητα. Ο Υιός της και Θεός μας, οδηγεί στη σωτηρία ολόκληρη την ανθρωπότητα.
Εορτή της Γενεσίου της Θεοτόκου στην Ασίνου – Πρόγραμμα ακολουθιών στο Νικητάρι
Ανακοίνωση Εκκλησίας Αστρομερίτη
Μεγάλη Θεομητορική εορτή θα εορτάσουμε απόψε και αύριο στους ναούς μας.
Η Γέννηση της Θεοτόκου εορτάζεται κάθε χρόνο στις 8 Σεπτεμβρίου.
Είναι η πρώτη Θεομητορική εορτή του εκκλησιαστικού έτους. Μεγάλο δώρο του Θεού στον άνθρωπο. Η Γέννηση της Θεοτόκου πλημμύρισε χαρά στην οικουμένη, όπως αναφέρεται στο τροπάριο της ημέρας. Από το γεγονός αυτό ξεκίνησε η σωτηρία του κόσμου όλου.
Η Γέννηση της Θεοτόκου εορτάζεται κάθε χρόνο στις 8 Σεπτεμβρίου. Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν εορτάζει γενέθλια. Τιμά μόνο τη γέννηση του Χριστού, της Παναγίας και του αγίου Ιωάννη του Προδρόμου. Των τριών προσώπων, δηλαδή, που συντέλεσαν στη σωτηρία του ανθρώπινου γένους.
Η Γέννηση της Θεοτόκου χαρά στην οικουμένη!
Γονείς της Παναγίας ήταν οι ευσεβείς Ιωακείμ και Άννα. Κατάγονταν από τη γενιά του βασιλιά Δαβίδ. Όταν γεννήθηκε η Παναγία, οι γονείς της βρίσκονταν σε προχωρημένη ηλικία. Παρέμεναν άτεκνοι για πάρα πολλά χρόνια, επονείδιστο γεγονός για την εποχή τους. Η θλίψη τους για την ατεκνία τους μεγάλη. Ακόμη μεγαλύτερη, όμως, η πίστη τους και η υπακοή τους στο θέλημα του Θεού.
Μετά από θερμές προσευχές και τη θαυματουργική επέμβαση του Θεού, ο Ιωακείμ και η Άννα αποκτούν μια χαριτωμένη κόρη. Την ονομάζουν Μαρία (Μαριάμ). Στα ελληνικά σημαίνει πριγκίπισσα, Δέσποινα, Κυρά. Η γέννηση της Μαρίας ήταν μεγάλο δώρο για τους γονείς της. Πολύ μεγαλύτερο για όλη την ανθρωπότητα καθώς αποτέλεσε το προμήνυμα και την απαρχή της σωτηρίας του κόσμου.
Γέννηση θαυμαστή αλλά… σύμφωνα με τη φυσική τάξη των πραγμάτων
Οι Ρωμαιοκαθολικοί πιστεύουν ότι η Γέννηση της Θεοτόκου προέρχεται από άσπιλη σύλληψη. Σύμφωνα με τη διδασκαλία αυτή, η Θεοτόκος είναι απαλλαγμένη από το προπατορικό αμάρτημα που μεταδίδεται σε όλους τους ανθρώπους με τη γέννησή τους αλλά και από τις προσωπικές της αμαρτίες. Η διδασκαλία αυτή μειώνει και προσβάλλει την μοναδικότητας της υπερφυούς Γέννησης του Ιησού. Μόνο ο Χριστός γεννήθηκε με άσπιλο τρόπο. Η σύλληψη του Κυρίου δεν ήταν φυσική αλλά υπερφυσική. Η Θεοτόκος ήταν “απείρανδρος” και “απειρόγαμος”. Δεν είχε, δηλαδή, πείρα άνδρα και γάμου. Δεν συνέβη, όμως, το ίδιο με τη δική της σύλληψη.
Η Γέννηση της Θεοτόκου χαρά στην οικουμένη!
Η Ορθόδοξη Εκκλησία πιστεύει ότι η Γέννηση της Θεοτόκου πραγματοποιήθηκε ακολουθώντας τη φυσική τάξη των πραγμάτων. Η Παναγία γεννήθηκε μεν εκ θαύματος από στείρους και ηλικιωμένους γονείς. Εκ σπέρματος, όμως, του πατρός της Ιωακείμ, ύστερα από τη φυσική επαφή των γονιών της. Η στειρότητα της Άννας λύθηκε με την παρέμβαση του Θεού που δικαίωσε τις προσευχές της και του συζύγου της.
Μία μέρα μετά την εορτή της Γέννησης της Θεοτόκου, στις 9 Σεπτεμβρίου η Εκκλησία τιμά τους γονείς της, τους Θεοπάτορες, όπως ονομάζονται, Ιωακείμ και Άννα.
Η Παναγία αποτελεί το καύχημα των ουρανών και του ανθρώπινου γένους. Είναι η Κεχαριτωμένη. Η μητέρα του Θεανθρώπου αλλά και δική μας. Αυτή που παρακαλούμε και επικαλούμαστε να μας προστατεύει, να μας συμπαραστέκεται και να μεσιτεύει για μας στον Υιό της και Σωτήρα Θεό.
Απολυτίκιο
Ἦχος δ’.
Ἡ γέννησίς σου Θεοτόκε, χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οικουμένῃ, ἐκ σοῦ γάρ ἀνέτειλεν ὁ Ἥλιος τῆς δικαιοσύνης, Χριστός ὁ Θεός ἡμῶν, καί λύσας τήν κατάραν, ἔδωκε τήν εὐλογίαν, καί καταργήσας τόν θάνατον, ἐδωρήσατο ἡμῖν ζωήν τήν αἰώνιον.
Εορτάζει στις 8 Σεπτεμβρίου – Σύναξη της Παναγίας της Τσαμπίκας στη Ρόδο.
Η εικόνα της Παναγίας της Τσαμπίκας βρισκόταν αρχικά στο Μοναστήρι της Παναγίας του Κύκκου (Κύπρος). Από την Κύπρο, με θαυματουργικό τρόπο, η εικόνα έφευγε και πήγαινε στο βουνό Ζαμβύκη του Αρχάγγελου της Ρόδου. Η απώλεια της εικόνας προκάλεσε αναστάτωση στους μοναχούς του Κύκκου που κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια για να την εντοπίσουν.
Στο βουνό Ζαμβύκη η Παναγία κρύβεται από τα βλέμματα των Χριστιανών σε ένα κυπαρίσσι. Όμως πολύ ταπεινά και απλά φανερώνεται σε βοσκό που μένει στην απέναντι περιοχή της βρύσης του Αιμαχού (Γιεμαχιού). Ο βοσκός είδε το φως της Παναγίας αλλά αρχικά δεν έδωσε καμία σημασία. Το είδε και την επόμενη βραδιά. Όταν όμως το είδε και για τρίτη φορά αποφάσισε να ανεβεί στο απέναντι βουνό, για να δει από κοντά με τα μάτια του, τι ήταν αυτό το φως.
Όταν έφθασε στο ύψωμα ο βοσκός μαρμάρωσε στο θέαμα που είδε να προβάλλεται μπροστά του. Είδε την εικόνα της Παναγίας να φωτίζεται από ακοίμητο κανδήλι στο «κυπαρίσσι το αεράτο» (έτσι λέγεται το δέντρο που είχε σταθμεύσει η Μεσίτρια των ανθρώπων). Από το γεγονός αυτό πήρε η εικόνα και το όνομα της, αφού η λέξη «τσάμπα», στην τοπική διάλεκτο της ρόδου σημαίνει σπίθα, φωτιά.
Αυτό το κυπαρίσσι σώζεται μέχρι σήμερα και στη ρίζα του υπάρχει μια τρύπα που σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα βγάζει ζεστό και κρύο αέρα.
Τελικά οι Κυκκώτες εντόπισαν την εικόνα στο νησί της Ρόδου και την μετέφεραν πίσω στην Κύπρο. Η εικόνα όμως και πάλι γύρισε πίσω στο βουνό της. Οι Κύπριοι όταν την ξαναέφεραν πίσω για να είναι σίγουροι ότι είναι η εικόνα τους, την έκαψαν λίγο από πίσω για να έχουν κάποιο σημάδι που θα την αναγνώριζαν πιο εύκολα. Η εικόνα όμως και για τρίτη φορά έρχεται στη νέα της κατοικία (το σημάδι σώζεται πολύ καθαρά μέχρι σήμερα).
Η εικόνα από τότε δεν έφυγε ποτέ από τη Ρόδο. Όταν ζητήθηκε να μεταφερθεί για προσκύνημα σε άλλα μέρη της Ελλάδος αυτή επέστρεψε και πάλι πίσω. Όταν το 2002 μ.Χ. κτίστηκε παρεκκλήσι προς τιμή της Παναγίας της Τσαμπίκας στο Πέρα Χωριό στην Κύπρο και οι κάτοικοι ζήτησαν να γίνει το εγκαίνιο του την 24η Ιουλίου, ο Μητροπολίτης Ρόδου, κ.κ. Κύριλλος, συνοδευόμενος από τρείς κληρικούς, έφερε την εικόνα στην Κύπρο, τέλεσε το εγκαίνιο του ναού και η εικόνα για πρώτη φορά έφυγε από τη θέση της για τρεις μέρες.
Το Μοναστήρι της Παναγίας της Τσαμπίκας, γιορτάζει το Γενέσιο της Θεοτόκου την 8η Σεπτεμβρίου και την Γ΄ Κυριακή των Νηστειών (Σταυροπροσκύνησης).
Ένα από τα παλιότερα θαύματα της Παναγίας Τσαμπίκας είναι και αυτό που συνδέεται με τα μεγάλα κτήματα γύρω από το Μοναστήρι. Αυτά τα κτήματα ανήκαν σ έναν Τούρκο Πασά, του οποίου η γυναίκα δεν τεκνοποιούσε. Εκείνη μαθαίνοντας για την Παναγία, προσευχήθηκε κι έφαγε το φυτιλάκι που έκαιγε στο καντήλι της εικόνας της. Έγινε το θαύμα κι έμεινε έγκυος. Ο Τούρκος δεν μπορούσε να πιστέψει πως το παιδί ήταν δικό του. Ούτε πίστευε πως επρόκειτο για θαύμα. Όταν όμως γεννήθηκε το μωρό, κρατούσε στη μικρή χούφτα του το φυτιλάκι του καντηλιού. Έτσι, ο Τούρκος Πασάς δώρισε στην εκκλησία όλα αυτά τα κτήματα που βρίσκονται γύρω απ το ναό.