ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

spot_img
spot_img

Δρόμος: Ζητούν συνάντηση με ΠτΔ οι Κοινοτάρχης Ακακίου/ Αστρομερίτη – Έρχονται επαφές με άτομα από Σολέα, Μαραθάσα, αλλά και Δήμο Μόρφου

spot_img

Συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας επιζητούν οι Κοινοτάρχες των εμπλεκομένων χωριών, Ακακίου – Περιστερώνας – Αστρομερίτη – Κατωκοπιάς, σε σχέση με την όδευση του αυτοκινητοδρόμου και το αίτημά τους αυτή να περάσει βόρεια των τριών χωριών. Την ίδια στιγμή, οι Κοινοτάρχες επιδιώκουν και μια σειρά συναντήσεις με παράγοντες από τη Σολέα, τη Μαραθάσα, αλλά και τον Δήμο Μόρφου.

Ρεπορτάζ: Γιώργος Τάττης

Όπως εξάλλου δήλωσε ο Κοινοτάρχης Αστρομερίτη Άρης Κωνσταντίνου στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Κρατικού καναλιού την Πέμπτη, «ζητάμε επίμονα να δούμε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ήδη έχουμε κάνει δύο αιτήματα», αφού, είναι ο μόνος που δεν έχουν δει. Όπως διευκρίνισε, στην πλειοψηφία των επαφών με αρμόδια υπουργεία, «όλοι συμφωνούσαν με το αίτημα για βόρεια όδευση, αλλά δυστυχώς, κανένας δεν εξάσκησε πιέσεις». Θέλοντας να εξηγήσει ότι η εν λόγω όδευση είναι λογικό αίτημα, είπε ότι το κόστος της νότιας όδευσης είναι πιο μεγάλο από τη βόρεια, γιατί ο δρόμος θα είναι μερικά χιλιόμετρα πιο μεγάλος, θα πρέπει να γίνουν τουλάχιστον δύο κοιλαδογέφυρες σε αντίθεση με την άλλη όδευση που το έδαφος είναι πιο εύκολο, ενώ τα τεμάχια που θα πρέπει να απαλλοτριωθούν είναι πολύ πιο ακριβά, αφού οι αξίες των τεμαχίων στην ουδέτερη ζώνη είναι προφανώς πιο χαμηλές.

Πάντως, η Κοινοτάρχης Ακακίου, μιλώντας στο ΡΙΚ, ανέφερε ότι ο σχεδιασμός άλλαξε το 2011 και έκτοτε ζητούν να ενημερωθούν τον λόγο. Διευκρίνισε ότι το θέμα «κοιμήθηκε» μέχρι το 2024, όταν ξαναβγήκε στην επιφάνεια αφού στάλθηκαν οι χάρτες για τη νότια όδευση, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι οι απαλλοτριώσεις δεν έχουν γίνει ακόμη. Υποστήριξε με τη σειρά της ότι εάν ο δρόμος περάσει νότια «οι τρεις κοινότητες θα εγκλωβιστούν μεταξύ αυτοκινητοδρόμου και νεκρής ζώνης, ενώ σε ό,τι αφορά το Ακάκι, θα καταστραφεί ένας αιωνόβιος ελαιώνας και θα επηρεαστεί η κτηνοτροφική του περιοχή. Διερωτόμαστε τι έκανε το Τμήμα Περιβάλλοντος, το Τμήμα Γεωργίας, τα Υπουργεία Άμυνας και Μετανάστευσης για όλα αυτά, γιατί όταν τους συναντήσαμε, συμφωνούσαν μαζί μας», διευκρίνισε.

Ξεκαθάρισε τέλος ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση να μην γίνει ο δρόμος, αλλά να γίνει στη σωστή πλευρά. Ο Άρης Κωνσταντίνου είπε ότι το αρχικό επιχείρημα της αλλαγής ήταν η «νεκρή ζώνη, αλλά κανένας επίσημα δεν έδωσε αυτή την απάντηση», προσθέτοντας ότι τίθενται και θέματα ασφάλειας των κατοίκων.

Σημειώνεται πως σήμερα διοργανώνουν ειρηνική εκδήλωση διαμαρτυρίας την Κυριακή 3 Αυγούστου 2025 και ώρα 10:30π.μ στα Φώτα Τροχαίας Αστρομερίτη.

Επιδιώκονται επαφές για κατευνασμό και κοινούς αγώνες με Σολέα και Μαραθάσα

Σύμφωνα με πληροφορίες της WNN, επιδιώκονται συναντήσεις με πρόσωπα της τοπικής αυτοδιοίκησης από τη Σολέα και τη Μαραθάσα, με σκοπό να κατευναστούν οι εντάσεις εάν υπάρχουν και να εξηγηθεί πως ο αγώνας για τη βόρεια όδευση είναι προς το συμφέρον όλων. Ενδεικτικά, οι δύο Κοινοτάρχες αμφισβήτησαν τα όσα ανέφερε ο Υπουργός Μεταφορών κ. Βαφεάδης περί άλλων 10 χρόνων καθυστέρησης, αναφέροντας ότι είναι μια στοχευμένη πολιτική που σκοπό έχει το “διαίρει και βασίλευε”, δημιουργώντας διχόνια μεταξύ των κατοίκων της υπαίθρου και της Δυτικής Λευκωσίας. Είπαν επίσης ότι δεν τους εξηγήθηκε επαρκώς γιατί θα υπάρξει αυτή η τεράστια καθυστέρηση σε περίπτωση αλλαγής της όδευσης, την ώρα που υπάρχει επίσης ο σχεδιασμός και η απόσταση είναι μικρότερη, χωρίς να υπάρχει ανάγκη για μεγάλα έργα όπως οι κοιλαδογέφυρες.

Αντίστοιχα, εκτός απροόπτου, την Τρίτη θα υπάρξει και ενημέρωση του Δήμαρχου Μόρφου κ. Βίκτωρα Χατζηαβραάμ. Ήδη, αρκετοί πρόσφυγες από την κατεχόμενη κωμόπολη αναφέρουν σε σελίδες αφιερωμένες στην πόλη, πως η εγκατάλειψη της βόρειας όδευσης από την πολιτεία, συνιστά και εγκατάλειψη της Μόρφου. Αντίστοιχες συζητήσεις γίνονται και σε άλλες κατεχόμενες κοινότητες του διαμερίσματος Μόρφου.

Άλλα σημεία σε σχέση με την ιστορία του σχεδιασμού του αυτοκινητοδρόμου, όπως τα παρέθεσε ο Άρης Κωνσταντίνου:

Σχεδιασμός από δεκαετία του 70, άρχισαν κατασκευαστικά έργα το 1973

Ο δρόμος είχε στόχο να ενώσει Λευκωσία με Μόρφου και κατόπιν το Τρόοδος

Κάποια κομμάτια του αυτοκινητοδρόμου είχαν κατασκευαστεί και είχαν απαλλοτριωθεί.

Ο δρόμος επανασχεδιάστηκε στις αρχές τις δεκαετίας του 80’ με επίκεντρο τη Μόρφου.

Έγιναν όλες οι μελέτες, όπως τεχνοοικονομικές και περιβαλλοντικές.

Έγινε μελέτη σκοπιμότητας από Ιταλούς εμπειρογνώμονες

Σημείωση Συντάκτη 1: Όπως ανέφερε η δημοσιογράφος του ΡΙΚ, στο πάνελ καλέστηκε και ο Κοινοτάρχης Περιστερώνας, ο οποίος τελικά δεν παρευρέθηκε. Διερωτώμαστε γιατί η Περιστερώνα έμεινε άλλη μια φορά χωρίς εκπροσώπηση.

Σημείωση Συντάκτη 2: Όπως ανέφερε η δημοσιογράφος, πολλές φορές η επαρχία Λευκωσίας δεν έχει ανταποκρίσεις και δεν ακούγεται η φωνή της. Εκτιμούμε ότι αυτό δεν είναι άσχετο από τη δημιουργία και ύπαρξη της Εφημερίδας Δυτικής Λευκωσίας, αφού σιγά – σιγά μέσω της εφημερίδας μας αναδεικνύεται η περιοχή μας και τα προβλήματά της.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful. Privacy Policy