Την χαρά του για το γεγονός ότι το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών έρχεται με παραρτήματά του στην Κύπρο, εκφράζει, σε γραπτή του δήλωση, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος, ενώ, και ο Δήμος Λευκωσίας εξέδωσε ανακοίνωση, κάνοντας λόγο για μέτρο αναζωογόνησης του ιστορικού κέντρου της πρωτεύουσας.
«Εκφράζω την ιδιαίτερη χαρά μου γιατί ύστερα από πολλές ταλαιπωρίες και αδικαιολόγητες, κατά τη γνώμη μου, καθυστερήσεις, δόθηκε η σχετική άδεια και το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών έρχεται με παραρτήματά του στην Κύπρο. Η χαρά μου δεν προέρχεται μόνο από το γεγονός ότι είμαι κι εγώ απόφοιτος του ΕΚΠΑ, αλλά κυρίως από το ότι με τον τρόπο αυτό δηλώνουμε την ευγνωμοσύνη μας προς το Πανεπιστήμιο αυτό, που για δεκαετίες πολλές δεχόταν τους Κυπρίους απόφοιτους γυμνασίων, χωρίς εξετάσεις, στις διάφορες σχολές του», προσθέτει.
Αυτό, σημειώνει ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, «ιδίως κατά την περίοδο της αποικιοκρατίας, προστάτευσε το εθνικό μας φρόνημα αποτρέποντας τα σχέδια των Άγγλων για σπουδές στα αγγλικά πανεπιστήμια, οπότε θα αμβλυνότα και η εθνική αυτοσυνειδησία μας».
«Ευχόμαστε κάθε πρόοδο στο ΕΚΠΑ, που είναι και δικό μας Πανεπιστήμιο», καταλήγει.
Ο Δήμος Λευκωσίας καλωσορίζει την έγκριση της ίδρυσης παραρτήματος του ΕΚΠΑ στην πρωτεύουσα
Ο Δήμος Λευκωσίας χαιρετίζει την έγκριση της αίτησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) για ίδρυση παραρτήματος στη Λευκωσία. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση του ακαδημαϊκού οικοσυστήματος της πόλης μας και την περαιτέρω διεθνοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο. Η συμβολή του Δήμου στην ίδρυση του παραρτήματος υπήρξε καθοριστική αφού η παρουσία του ΕΚΠΑ στην πρωτεύουσα αναμένεται να επιφέρει πολλαπλά οφέλη.
Η έδρα του παραρτήματος θα εγκατασταθεί στο Κέντρο της Λευκωσίας και θα αξιοποιηθούν σειρά ιστορικών κτηρίων της Εντός των Τειχών Πόλης όπως η Στοά Ταρσή, στο τέρμα του πεζόδρομου της οδού Λήδρας, το κτήριο του ΕΚΑΤΕ παρά το νέο Δημαρχείο και πολλά άλλα. Η παρουσία του ΕΚΠΑ θα συμβάλει στην ανάδειξη και λειτουργική αναζωογόνηση του Ιστορικού Κέντρου αλλά και του συνόλου του αστικού κέντρου με νέους και νέες να δίνουν ζωή και ενέργεια στον αστικό ιστό. Έτοιμες να υποδεχθούν του φοιτητές του ΕΚΠΑ είναι και οι φοιτητικές εστίες του Δήμου Λευκωσίας που μόλις έχουν ολοκληρωθεί καθώς και αριθμός φοιτητικών εστιών που ολοκληρώθηκαν ή αναπτύσσονται από ιδιώτες και την Εκκλησία.
Σε δήλωσή του, ο Δήμαρχος Λευκωσίας, Χαράλαμπος Προύντζος, καλωσόρισε την εξέλιξη, υποδεικνύοντας ότι πρόκειται για «μια εξαιρετική προσθήκη στον πλούσιο ακαδημαϊκό ιστό της Λευκωσίας. Είναι κυρίως μια ποιοτική προσθήκη αφού κατέρχεται στην Κύπρο το κορυφαίο ακαδημαϊκό ίδρυμα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η κάθοδος του ΕΚΠΑ είναι αποτέλεσμα μιας μεγάλης και συστηματικής προσπάθειας που κατέβαλε ο Δήμος Λευκωσίας, σε άψογη συνεργασία με το πανεπιστήμιο και όλους τους αρμόδιους φορείς. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την σημαντική συνδρομή του Αρχιεπισκόπου αλλά και της Κυβέρνησης στην όλη προσπάθεια».
Ο κ. Προύντζος επισήμανε, επίσης, την προστιθέμενη αξία που προσδίδει η εγκατάσταση του ιστορικότερου πανεπιστημίου της Ελλάδας, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην Ιατρική Σχολή, η οποία «συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων διεθνώς και η παρουσία του ΕΚΠΑ θα αναβαθμίσει συνολικά την ανώτατη εκπαίδευση, θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για τους νέους μας, θα διευρύνει το βάθος της ιατρικής επιστήμης και έρευνας, θα ενισχύσει τον πληθυσμό και θα αναζωογονήσει το Ιστορικό Κέντρο της πόλης και την οικονομική δραστηριότητα της περιοχής. Συμβάλλει τέλος ενισχυτικά στην περαιτέρω εμβάθυνση των ήδη ισχυρών δεσμών Κύπρου–Ελλάδας».







