ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

spot_img
spot_img

Άρθρο Γνώμης: Για την επιβολή αναγκαστικών ηλεκτρονικών εγγραφών και αναίρεση εννοιών πατέρα – μητέρας

spot_img

Εγγραφές μαθητών/τριών και Δημοτικά Σχολεία, για τη σχολική χρονιά 2025-2026. Για την επιβολή των αναγκαστικών ηλεκτρονικών εγγραφών, την απουσία νομοτεχνικής προεργασίας και συνοδοιπορίας με τις εγκυκλίους του Υπουργείου και την αναίρεση της έννοιας του πατέρα και της μητέρας.

Γράφει ο Γιάννης Πεγειώτης, Εκπαιδευτικός και Ερευνητής

Είναι εμφανής η απουσία νομοτεχνικής προεργασίας και συνοδοιπορίας με τις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας. Παράδειγμα ουσιώδες. Το Υπουργείο δεν προχώρησε ποτέ στην αναίρεση της έννοιας του πατέρα και της μητέρας ενώ η πλατφόρμα ομιλεί για Πληροφορίες από τον Γονέα/Κηδεμόνα 1 και 2. Την ίδια ώρα, αλλάζει την πρακτική και της παρακολούθησης του μαθήματος των Θρησκευτικών αναιρώντας προϋπάρχουσα εγκύκλιον.

Ένα ουσιαστικό πρόβλημα της εκπαίδευσης και της παιδείας μας στην Κύπρο είναι η απουσία ιεράρχησης των αναγκών και των μείζονος σημασίας δυσκολιών. Οι συνθήκες και οι δυσκολίες δεν είναι οι ίδιες σε κάθε πόλη και επαρχία. Δεν είναι οι ίδιες σε κάθε γειτονιά και κάθε κοινότητα. Η ανάγνωση αυτής της πραγματικότητας και η προσπάθειά για ελπιδοφόρες πρωτοβουλίες είναι δρόμος δύσκολος. Δεν ευνοεί τον λαϊκισμό και την υπερπροβολή τεχνολογικών δήθεν λύσεων.

Απουσιάζει ακόμα και στην παρούσα συγκυρια και η μελέτη της κοινωνικής πραγματικότητας, ιδιαίτερα των λαϊκών γειτονιών και της υπαίθρου. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ΠΡΟΣΦΑΤΗ εγκύκλιος για τις ηλεκτρονικές εγγραφές μαθητών στο Δημοτικό Σχολείο. Μια πολύ μεγάλη αλλαγή προχωρεί χωρίς διαβούλευση, χωρίς στάθμιση των ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ των νοικοκυριών και χωρίς να υπάρξει η συναίνεση όλων των λειτουργικά εμπλεκομένων .

Έτσι, δραπετεύουμε αχρείαστα από μια πολύ καλή ΤΑΚΤΙΚΗ που υλοποιήθηκε με επιτυχία τα τελευταία έτη για ένα άλμα στο άγνωστο, με άγνοια και απουσία της επίγνωσης των πολλών προβλημάτων που θα προκύψουν. Έτσι, απλά γιατί μια ομάδα τεχνοκρατών άλλου πιθανόν Υπουργείου, αποφάσισε από τα αδιάβροχα κοινωνικά ΓΡΑΦΕΙΑ της πρωτευούσης. Παρακάτω στα πλαίσια του διαλόγου παραθέτουμε μια σειρά προβληματισμών και ερωτημάτων. Κάποια εξ αυτών έχουν ήδη σημειωθεί και από την ΠΟΕΔ και αναλυτικά από την ΑΚΙΔΑ.

ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ

1.Το υποχρεωτικό της διαδικασίας είναι πιθανώς παράνομο. Συγκρούεται με βασικά σημεία νομοθεσιών και συνταγματικών διατάξεων.

2.Για το Επιβαλλόμενο αυτό μετρό και την αιφνιδιαστική εγκύκλιο:

Α. Πρόβλημα η απουσία στοιχειώδους διαβούλευσης και διαλόγου -διαπραγμάτευσης.

Β. Είναι εμφανής η απουσία νομοτεχνικής προεργασίας και συνοδοιπορίας με τις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας. Παράδειγμα ουσιώδες. Το Υπουργείο δεν προχώρησε ποτέ στην αναίρεση της έννοιας του πατέρα και της μητέρας ενώ η πλατφόρμα ομιλεί για Πληροφορίες από τον Γονέα/Κηδεμόνα 1 και 2. Την ίδια ώρα, αλλάζει την πρακτική και της παρακολούθησης του μαθήματος των Θρησκευτικών αναιρώντας προϋπάρχουσα εγκύκλιον.

Γ.Η απουσία διαβούλευσης με την κοινωνία και τους εμπλεκόμενους αγγίζει τα όρια της αυταρχικής επιβολής.

Δ.Η απουσία μεταβατικής περιόδου και μεταβατικής ρύθμισης είναι σε ανοικτή σύγκρουση με το πνεύμα του νομοθέτη να μην θυματοποιεί ή να δυσκολεύει πολίτες όποιο νέο κανονιστικό πλαίσιο.

Ε. Δεν λήφθηκε επαρκής πρόνοια διευκόλυνσης των σχολείων. Κυριολεκτικά η πρώτη μέρα έναρξης των μαθήματων αλλοιώθηκε .

Στ’. Το όλο πλαίσιο είναι καθαρά επιβαλλόμενο και αντιδημοκρατικό. Εργασιακά και κοινωνικά θυμίζει κοινωνική μηχανική δια μεσάζοντος και δια αμειβόμενου συμβολαίου. Η δε ανάθεση τέτοιων διοικητικών πράξεων που αφορούν παιδιά σε ιδιώτη, συγκρούεται με τις πρόνοιες του Συντάγματος για την εκπαίδευση και τις εξουσίες των Κοινοτικών Συνελεύσεων και κατόπιν του Υπουργείου Παιδείας.

Βασικά νομικά ερωτήματα.. Προβληματισμοί

Από πότε αποφασίστηκε να διατάζουν τον πληθυσμόν της Κύπρου ανάδοχοι έργων. Να διατάζουν έστω και εμμέσως εκατοντάδες διοικητικούς χωρίς την αναγκαία νομική συμμόρφωση της πλατφόρμας με το εν ενεργεία νομικό καθεστώς της παιδείας και της κοινωνίας.

Δεκάδες νομικές εφαρμογές της πλατφόρμας ήταν εκτός οδηγιών του Υπουργείου και της νομοθεσίας. Οι νομικές ερμηνείες αφίστανται του όλου γενικού νομοτεχνικού πλαισίου του Κυπριακού Συντάγματος. Το θέμα των διαζυγίων και των αποφάσεων δικαστηρίων αντιμετωπίζεται με τραγική ελαφρότητα. Οι ιδιώτες τελικά ερμήνευαν κατά το δοκούν κανονισμούς και ρυθμίσεις εγγράφων και εγκυκλίων.

Νομικά είναι παράνομη η μεταφορά εμπιστευτικών πληροφοριών και πληροφοριών Ειδικής Εκπαίδευσης και ασθενειών, καθώς και φωτογραφίες παιδιών με ιδιώτη μεσάζοντα.

Η ανάθεση σε μεσάζοντες και διαχειριστές Ιδιωτικών εταιρειών είναι πιθανώς παράνομη και απρόσεκτη. Στο εξωτερικό τέτοιες πλατφόρμες δεδομένων πωλούνται παράνομα ή υποκλέπτονται.

Η δε παραίνεση να πείσουμε τους γονείς με τρόπο που αντιβαίνει τις πρόνοιες του Συντάγματος και των σύννομων δικαιωμάτων τους είναι νομικό ατόπημα.

Το όλο ζήτημα χρήζει διαχειριστικής και νομικής ανάγνωσης. Είναι ζήτημα σοβαρό. Μια ομάδα του Υπουργείου, μαζί με νομικούς κύρους να το μελετήσει προτού προχωρήσει οριστικά. Πολλοί επαγγελματίες δεν έχουν πεισθεί για το νομικώς σοβαρόν του όλου εγχειρήματος.

Η ΒΑΣΙΚΗ ΕΝΣΤΑΣΗ

Το νέο πλαίσιο εγγραφών δεν αποτελεί λαϊκό αίτημα. Δεν αποτελεί πρόσταγμα της κοινωνίας και της ΠΟΕΔ. Η αλλαγή συνθήκων εργασίας, φόρτου εργασίας, νέων ευθυνών απαιτεί θεσμική διαπραγμάτευση. Το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ πιθανόν διατάσσει αφού διατάχθηκε. Δεν επιλύει κάποιο ιεραρχικά πρώτον πρόβλημα της Εκπαίδευσης. Δημιουργεί.

Τέλος αυτή ήταν η εκτίμηση της καλής θέλησης της ΠΟΕΔ. Ένα ΝΑΡΚΟΠΕΔΙΟ προβλημάτων προ και μετά των Χριστουγέννων.

Σε παλαιότερους καιρούς η εργασιακή πρακτική θα ήταν η ακόλουθη απόσυρση της νέας διαδικασίας και η συνέχιση της παλιάς, με ταυτόχρονη έναρξη πολύμηνου διαλόγου για κατάληξη και συμφωνία, αφού επιλυθούν όλα τα διαδικαστικά, συνδικαλιστικά και νομικά προβλήματα.

Τέλος, το έγγραφο πρέπει να μελετηθεί και ως ηλεκτρονική εφαρμογή με πολλά πρακτικά προβλήματα και τεχνικές αναπηρίες. Αλλά και ως νομικό κείμενο ως προς το σύννομο και το επιφορτίζων, νομικές ή και ποινικές ευθύνες στους διευθυντές και άλλα αναρμόδια πρόσωπα.

Εδώ που φτάσαμε δεν υπάρχει άλλη λύση από την πιλοτική μικτή συνέχεια. Να μπορούν οι γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους και ηλεκτρονικά και με φυσική παρουσία.

Παιδαγωγικά δε το μέτρο ελέγχεται γιατί αναιρεί τα προτερήματα της φυσικής παρουσίας του πατέρα ή της μητέρας και τον διάλογο ο οποίος πολύ μας βοηθούσε, ιδιαίτερα στις γειτονιές και στην ύπαιθρο.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful. Privacy Policy