Σήμερα διοργανώνεται από το Δήμο Μόρφου η 45η Αντικατοχική Πορεία.
Όπως πληροφορείται η WNN, πρόσωπα από τη Μόρφου και τα γύρω χωριά θα διανέμουν φυλλάδια σε σχέση με την εγκατάλειψη της βόρειας όδευσης του αυτοκινητοδρόμου, ο οποίος θα οδηγούσε στη Μόρφου.
Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων:
ΣΧΟΛΙΟ: Ποιος παγιδεύει τον Βαφεάδη και τον στέλνει να αλωνίζει τη Δυτική Λευκωσία; Θα σας πω εγώ!
Μάλιστα, όπως πληροφορούμαστε, θα τεθούν συγκεκριμένα αιτήματα από τους Μορφίτες προς την πολιτική ηγεσία, η οποία θα παρευρεθεί στις εκδηλώσεις, μεταξύ άλλων προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον Υπουργό Μεταφορών.
Πιο κατώ, μπορείτε να δείτε το κείμενο που θα διανεμηθεί:
Νότια όδευση του δρόμου Αστρομερίτη – Δένειας εξυπακούει το ξεπούλημα του διαμερίσματος Μόρφου και όλων των πέριξ χωριών.
Η εγκατάλειψη της Βόρειας όδευσης Αστρομερίτη – Δένειας έγινε αφού πάρθηκε σιωπηρώς η απόφαση εγκατάλειψης των διαδικασιών για επιστροφή του διαμερίσματος Μόρφου.
Αυτό εξυπακούεται και από την φθίνουσα σε σημασία, εγκατάλειψη της φετινής πορείας Μορφιτών με απώτερο σκοπό την μελλοντική ολοκληρωτική εγκατάλειψή της.
Η Βόρεια όδευση κρατούσε ζεστή και ζωντανή τη θέληση των Μορφιτών και των πέριξ χωριών για επιστροφή στις πατρογονικές τους εστίες. Οι κυβερνώντες μιλούν για 13 χωριά της Σολέας και 8 της Μαραθάσας, ότι συγκατατίθενται και θέλουν τη Νότια όδευση και μόνο 3 δήθεν χωριά αντιδρούν (Ακάκι – Περιστερώνα – Αστρομερίτης).
Εσκεμμένα αναφέρονται σε αριθμούς για να δείξουν ένα επίπλαστο μέγεθος της αναλογίας, αλλά πουθενά δεν αναφέρονται σε ποσόστωση κατοίκων, καθώς τα τρία μόνο χωριά της Βόρειας όδευσης έχουν κατά πολύ μεγαλύτερο μόνιμο πληθυσμό από τα 21 άλλα χωριά Σολέας και Μαραθάσας. Ξεχνούν και αφήνουν πλέον τα άλλα χωριά του διαμερίσματος Μόρφου: Ζώδια (Πάνω και Κάτω), Κατωκοπιά, Φιλιά, Μάσαρι, Αργάκι, Χρουσουλιού, Κυρά, Διόριος, Συριανοχώρι, Πραστειό, Νέο Λειβάδι, καθώς και την κωμόπολη της Μόρφου στην ολοκληρωτική και σιωπηρή παραχώρηση τους στον κατακτητή.
Σε κάθε περίπτωση, οι κυβερνήσεις διαχρονικά έχουν εγκαταλείψει τόσο τις περιοχές της υπαίθρου, όσο και τις ημιορεινές και ορεινές, οπόταν, θεωρούμε ως υποκριτική την τωρινή στάση τους, αφού ο κύριος λόγος μη επιλογής της βόρειας όδευσης είναι τα κελεύσματα των κατακτητών, οι οποίοι εποφθαλιμιούν την ουδέτερη ζώνη με τη σιωπηρή ανοχή της ΟΥΝΦΙΚΥΠ. Ο αυτοκινητόδρομος πρέπει να κατασκευαστεί προς όφελος όλων των κοινοτήτων της Δυτικής Λευκωσίας, με μόνη βιώσιμη λύση τη βόρεια όδευση, η οποία θα διασφαλίζει και την κυριαρχία της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Ξεχνούν ότι η Βόρεια όδευση είχε σχεδιαστεί με γνώμονα τη μελλοντική συνέχιση του δρόμου προς την Μόρφου και τη μελλοντική εξυπηρέτηση των γύρω χωριών. Καλούμε τους κυβερνώντες να βγουν και να μας πουν ξεκάθαρα την πραγματικότητα που τους ώθησε να πάρουν την απόφαση για τη Νότια όδευση και να μην κρύβονται πίσω από παιδαριώδη προσχήματα. Με τη Νότια όδευση ξεπουλούν τις τρεις μεγάλες κοινότητες και τις σπρώχνουν προς τη Νεκρή Ζώνη και στην κατρακύλα της χρηματιστηριακής αξίας των περιουσιών τους. Πέραν του ότι για 50 χρόνια δεν έχουν κάνει αναπτυξιακά έργα στις πιο πάνω κοινότητες, τώρα τις ξεπουλούν τελειωτικά.