ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

spot_img
spot_img

Αυτοκινητόδρομος – Πληροφορίες: Οργανώθηκε ο Αστρομερίτης, αναμονή από τα άλλα δύο χωριά – Προκαλεί εντάσεις άρθρο με “περίεργη” κατάληξη

spot_img

Πρώτος ο Αστρομερίτης οργανώθηκε, έκανε συνεδρία και ανακοίνωσε την Παγκοινοτική Συγκέντρωση, με φόντο τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας για την όδευση της Γ’ Φάσης του αυτοκινητοδρόμου από Δένειας μέχρι τον Αστρομερίτη.

Ρεπορτάζ: Γιώργος Τάττης

Όπως αναφέρθηκε σε σχετικό κάλεσμα που εξέδωσε το Κοινοτικό Συμβούλιο, «καλούνται οι κάτοικοι της Κοινότητας Αστρομερίτη σε Παγκοινοτική Συγκέντρωση στο Πολιτιστικό Κέντρο Αστρομερίτη την Δευτέρα 21 Ιουλίου 2025 η ώρα 7:00μ.μ. για ενημέρωση και συζήτηση αναφορικά με τους σχεδιασμούς του αυτοκινητόδρομου Κοκκινοτριμιθιάς – Αστρομερίτη».

«Η παρουσία όλων είναι απαραίτητη και επιβεβλημένη για να μπορούν να παρθούν οι σωστές αποφάσεις», καταλήγει η ανακοίνωση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το Ακάκι δρομολογεί για την ερχόμενη Παρασκευή συνάντηση με όλα τα οργανωμένα σύνολα της κοινότητας για να ακουστούν οι απόψεις όλων, ενώ, εντός της επόμενης εβδομάδας θα πραγματοποιηθεί και η Παγκοινοτική Συγκέντρωση.

Σε σχέση με την Περιστερώνα, όπως πληροφορείται η Εφημερίδα Δυτικής Λευκωσίας, τα μέλη του Κοινοτικού Συμβουλίου μέχρι τώρα δεν είχαν καμία ενημέρωση σε σχέση με την όδευση του δρόμου και τις επαφές που γίνονταν για αλλαγή της όδευσης από τους Προέδρους των χωριών Ακάκι, Αστρομερίτη, αλλά και της Περιστερώνας δευτερευόντως.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ανακοινώθηκε η τελική απόφαση για την όδευση του δρόμου Ακακίου – Περιστερώνας – Αστρομερίτη – Βάζουν ταφόπλακα στις τρεις κοινότητες με πολιτική διαίρει και βασίλευε

Όπως συνεχίζει η ενημέρωση που λάβαμε, απόψε θα πραγματοποιηθεί συνεδρία του Κοινοτικού Συμβουλίου και μπήκε εκτάκτως στην ατζέντα η ενημέρωση για τον δρόμο. Φαίνεται επίσης πως τα μέλη αναμένουν ενημέρωση για να μπορέσουν να τοποθετηθούν αναλόγως και να δουν πως θα προχωρήσουν με τις δράσεις.

Προκαλεί αντιδράσεις άρθρο με κατάληξη πως δεν πρέπει να γίνει καθόλου ο δρόμος 

Στο μεταξύ, έχει προκαλέσει αίθηση σε κατοίκους της περιοχής του διαμερίσματος Μόρφου, αλλά και της Σολέας και της Μαραθάσας, άρθρο που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πολίτης από τον Κυριάκο Ιακωβίδη, με τίτλο «Καταστροφή τριών κοινοτήτων για αχρείαστο αυτοκινητόδρομο». Το εν λόγω άρθρο καταφέρεται ενάντια στον Υπουργό Μεταφορών κ. Βαφεάδη, γράφοντας το εξής:

«Σε απαντητική του επιστολή στις 14 Απριλίου 2025 στην αντιπρόεδρο του ΔΗΣΥ, Σάβια Ορφανίδου, η οποία υπέβαλε σχετική ερώτηση, ο κ. Βαφεάδης ανέφερε ότι «η υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού (όδευση του δρόμου βόρεια των τριών κοινοτήτων) δεν είναι εφικτή λόγω της άρνησης των Ηνωμένων Εθνών να παρέχουν την αναγκαία προστασία για τη διεξαγωγή των απαιτούμενων μελετών.  Παρά τις προσπάθειες του Υπουργείου Εξωτερικών το ζήτημα δεν επιλύθηκε καθιστώντας αδύνατη την προώθηση του έργου με αυτή την όδευση».

Αυτό είναι ένα μεγάλο ψέμα.  Θέλω να πιστεύω ότι ο κ. Βαφεάδης δέν λέει ψέματα, αλλά ότι κάποιοι τον έχουν παραπληροφορήσει.

Γνωρίζουμε από πηγή που ήταν πολύ κοντά στον αρχικό σχεδιασμό του δρόμου και της όδευσής του βόρεια των τριών κοινοτήτων ότι σε όλες τις συναντήσεις του Τμήματος Δημοσίων Έργων που έγιναν με τα Ηνωμένα Έθνη, παρών ήταν εκ μέρους του Υπουργείου Εξωτερικών ο κ. Τάσος Τζιωνής και όλοι οι προβληματισμοί και όλες οι ανησυχίες που ηγέρθηκαν ικανοποιήθηκαν.  Αποφασίστηκαν ακόμα και το ύψος του δρόμου, ώστε να μην θεωρείται αμυντικό έργο, πού θα γίνονταν οι διαβάσεις για τους γεωργούς, ενώ στο σχεδιασμό υπήρχε και πρόνοια για την ένωσή του με τον δρόμο Λευκωσίας-Μόρφου που κατασκεύασαν οι κατοχικές αρχές.  Άρα οι δικαιολογίες είναι παραμύθια της Χαλιμάς.

Την ίδια ώρα, ωστόσο, προκαλεί έντονο προβληματισμό η κατάληξη του εν λόγω άρθρου, αφού ουσιαστικά, καταλήγει πως δεν πρέπει να γίνει κανένας νέος δρόμος. Δείτε ενδεικτικά:

«Ούτε ο δρόμος με τέσσερεις λωρίδες από τον Αστρομερίτη στην Ευρύχου χρειαζόταν, ούτε και αυτός από το Ακάκι στον Αστρομερίτη.  Στην χειροτέρα των περιπτώσεων, θα έπρεπε να διαπλατυνθεί ο υφιστάμενος δρόμος Αστρομερίτη-Ευρύχου, αν και ούτε αυτό χρειαζόταν, παρά να ξοδευτούν 100 και πλέον εκατομμύρια ευρώ.  Τώρα, το κράτος θα δαπανήσει συνολικά πέραν των 250 εκ. ευρώ για τα δύο τμήματα του δρόμου, συν τις αποζημειώσεις, για να κερδίσουν οι εκδρομείς 7-10 λεπτά».

Κάτι που προφανώς προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, έως και υπονοούμενα για εξυπηρέτηση συμφερόντων συγκεκριμένων επιχειρηματιών. Γιατί, όπως τουλάχιστον αναφέρουν δημόσια οι τρεις κοινότητες, επιδίωξη τους είναι να γίνει ο δρόμος, με πρώτη προτεραιότητα την όδευση βόρεια των χωριών ή έστω με διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου.

Σημείωση συντάκτη: Στην καρριέρα μου ως δημοσιογράφος άσκησα κριτική σε διάφορους τεχνοκράτες, πολιτικούς και αξιωματούχους. Εξαιρετικά σπάνια υπήρχαν “αντίποινα”. Όλοι κατανοούσαν ότι η κριτική και η άποψη είναι δικαίωμα που διευρύνει τη δημόσια συζήτηση. Καθηκόντως επικοινωνήσαμε με όλους τους Κοινοτάρχες των τριών χωριών, στα πλαίσια του ρεπορτάζ, δίδοντας τους και το δικαίωμα να τοποθετηθούν ευθαρσώς στην κριτική που εκφράστηκε στο τελευταίο άρθρο μας. Δυστυχώς, μόνο ο κ. Άρης Κωνσταντίνου έδειξε να έχει δημοκρατικά αντανακλαστικά και ανοχή στην κριτική. Οι άλλοι; 

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful. Privacy Policy