ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

spot_img
spot_img
spot_img

Υπεραστικά λεωφορεία, τραμ, αποκέντρωση υπηρεσιών και ενίσχυση υπαίθρου για καταπολέμηση κυκλοφοριακής συμφόρησης

spot_img

Είναι καιρός να αναζητήσουμε ολοκληρωμένες, βιώσιμες λύσεις που θα μειώσουν την ανάγκη χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου και θα προσφέρουν εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, αναφέρει η Περιβαλλοντική Κίνηση Κύπρου.

Σε ανακοίνωση της Κίνησης την Πέμπτη αναφέρεται ότι η Κύπρος συγκαταλέγεται στις ευρωπαϊκές χώρες με τη μεγαλύτερη εξάρτηση από το ιδιωτικό αυτοκίνητο (πάνω από 80% των ημερήσιων μετακινήσεων γίνονται με Ι.Χ., ενώ η χρήση δημόσιων συγκοινωνιών παραμένει στο 2-3%), σημειώνοντας ότι «η αύξηση του αριθμού οχημάτων τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει μια αφόρητη κατάσταση στους δρόμους, όχι μόνο στις ώρες αιχμής, αλλά σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας». Το αποτέλεσμα είναι συνεχής συμφόρηση, ατμοσφαιρική ρύπανση και σπατάλη πολύτιμου χρόνου, προστίθεται.

Αναφέρεται επίσης ότι, η χρήση λεωφορείου ή άλλου μέσου μαζικής μεταφοράς «παραμένει δύσκολη, αφού τα δρομολόγια δεν εξυπηρετούν επαρκώς και, για μικρές αποστάσεις, απαιτούνται συχνά δύο ή και περισσότερες ανταποκρίσεις, μετατρέποντας μια διαδρομή 10 λεπτών σε διαδρομή μίας ώρας».

Κατά καιρούς, αναφέρεται, «έγιναν προσπάθειες για άμβλυνση του προβλήματος, όπως αλλαγές ωραρίων εργασίας και βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών, με ανεπαίσθητα αποτελέσματα. Έτσι, ο πολίτης καταφεύγει αναγκαστικά στη χρήση του ιδιωτικού του αυτοκινήτου».

Η Περιβαλλοντική Κίνηση Κύπρου λέει ότι έχει κατά καιρούς προτείνει σειρά μέτρων, «πολλά από τα οποία θα έπρεπε να είχαν εφαρμοστεί εδώ και χρόνια», όπως έξυπνα συστήματα διαχείρισης κυκλοφορίας (έξυπνα φώτα), ενίσχυση των δημόσιων μεταφορών με νέα δρομολόγια, και μικρότερα λεωφορεία όπου χρειάζεται, και με αυξημένη συχνότητα και αξιοπιστία, ανάπτυξη υποδομών για ποδήλατα, πεζούς και συστήματα “Park & Ride” στους κόμβους εισόδου των πόλεων, στοχευμένα έργα υποδομής (περιμετρικοί δρόμοι, κόμβοι) μόνο όπου είναι πραγματικά αποδοτικά, διαχείριση  με ευέλικτα ωράρια σε υπερφορτωμένες ζώνες και αποκέντρωση των δημόσιων υπηρεσιών και ενίσχυση της υπαίθρου, ώστε να μειωθεί η ανάγκη μετακινήσεων προς τα αστικά κέντρα.

Προτείνει ακόμη ανάπτυξη εναέριου τραμ με μικρά βαγόνια στις πόλεις, υπέργειο ή υπόγειο μετρό που θα συνδέει τα μεγάλα αστικά κέντρα, κατασκευή πολυόροφων λυόμενων χώρων στάθμευσης, με περιβαλλοντικά και αισθητικά κριτήρια, στις περιοχές με έντονη έλλειψη θέσεων, ανασχεδιασμό των κοινωνικών δομών, ώστε η εργασία, η εκπαίδευση και οι υπηρεσίες να βρίσκονται κοντά στον τόπο κατοικίας, μειώνοντας τις καθημερινές μετακινήσεις και συχνά υπεραστικά λεωφορεία, για στήριξη της υπαίθρου και αποσυμφόρηση των πόλεων.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ

spot_img

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful. Privacy Policy