ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

spot_img
spot_img

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ανακοινώθηκε η τελική απόφαση για την όδευση του δρόμου Ακακίου – Περιστερώνας – Αστρομερίτη – Βάζουν ταφόπλακα στις τρεις κοινότητες με πολιτική διαίρει και βασίλευε

spot_img

Απόφαση καταπέλτης για τις κοινότητες Ακάκι – Περιστερώνα – Αστρομερίτης λήφθηκε και ανακοινώθηκε σήμερα σε συνάντηση που έγινε στην περιοχή της Σολέας, μεταξύ των Κοινοταρχών Σολέας, Μαραθάσας και Μόρφου, σε σχέση με τη Γ΄Φάση του αυτοκινητοδρόμου από Ακάκι προς Αστρομερίτη. Υπενθυμίζεται πως η Δ’ Φάση του έργου από Αστρομερίτη προς Ευρύχου είναι ήδη υπό κατασκευή και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε μερικούς μήνες και εντός του 2025.

Ρεπορτάζ: Γιώργος Τάττης

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Εφημερίδας Δυτικής Λευκωσίας, αλλά και δηλώσεις παρευρισκόμενων, οι προσπάθειες των τριών κοινοτήτων του διαμερίσματος Μόρφου για επαναφορά του αρχικού σχεδιασμού βορείως των χωριών και δια μέσω της νεκρής ζώνης (σχεδιασμός που υπήρχε από τη δεκαετία του 70) ή έστω διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου απόβηκαν άκαρπες και ο δρόμος θα περάσει νότια των χωριών, κάνοντας ουσιαστικά ένα μεγάλο κύκλο, μεταξύ Ακακίου και Μενοίκου και Περιστερώνας Ορούντας. Η εν λόγω όδευση προέκυψε το 2016, ωστόσο, το τελευταίο εξάμηνο πραγματοποιούνταν εντατικές διαβουλεύσεις για εκ νέου αλλαγή της όδευσης, όπου σύμφωνα με πληροφορίες μας, κάποια Υπουργεία και Υπηρεσίες της Δημοκρατίας ευνοούσαν την όδευση βορείως των χωριών.

Η ανακοίνωση του Υπ. Μεταφορών για το δρόμο Δένειας – Αστρομερίτη – Στο Κοινοτικό Συμβούλιο Γαλάτας η συνάντηση – Φωτογραφίες

Η εν λόγω όδευση στηριζόταν κυρίως στα εξής επιχειρήματα:

  • Θέματα ασφάλειας, καθώς ο δρόμος εντός της νεκρής ζώνης θα αξιοποιείτο ως οχυρό.
  • Θέματα αποκοπής των μεταναστευτικών ροών από τη νεκρή ζώνη.
  • Θέματα αναπτυξιακής στρατηγικής, αφού ουσιαστικά τα τρία χωριά αποκλείονται μεταξύ νεκρής ζώνης και αυτοκινητοδρόμου, χωρίς προοπτική ανάπτυξης νεών οικιστικών ζωνών. Εάν περνούσε από τη νεκρή ζώνη, θα δημιουργούσε συνθήκες για αξιοποίηση μέρους της νεκρής ζώνης.
  • Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τίθεται και θέμα καταστροφής ελαιώνων, διαμοιρασμός κτηνοτροφικής ζώνης, ενώ είναι πολύ κοντά σε αρχαιότητα.
  • Θέμα απόστασης, καθώς η όδευση νοτίως των χωριών είναι σχεδόν διπλάσια χιλιόμετρα, κάτι που ευλόγως παραπέμπει και σε διασπάθιση δημοσίου χρήματος.
  • Θέμα εθνικού συμφέροντος και κυριαρχίας, αφού μεταξύ άλλων και σύμφωνα με πληροφορίες μας, μπαίνουν προσκόμματα από τα Ηνωμένα Έθνη, κάτι που ουσιαστικά θεωρείται εκχώρηση κυριαρχίας.

Συνάντηση στη Σολέα

Η ανακοίνωση έγινε σε συνάντηση σήμερα στη Σολέα, ενώπιων όλων και στην παρουσία του Υπουργού Συγκοινωνιών Αλέξη Βαφεάδη, αλλά και του Επιτρόπου Ορεινών Κοινοτήτων Χαράλαμπου Χριστοφίνα. Παρόντες ήταν επίσης οι βουλευτές της ΔΗΠΑ Μαρίνος Μουσιούττας και Αλέκος Τρυφωνίδης, οι βουλευτές του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης και Χρίστος Χριστόφιας αλλά και ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Δημήτρης Δημητρίου. Το προβληματικό στοιχείο είναι πως το Υπουργείο Μεταφορών όλο αυτό το διάστημα έθεσε διλήμματα που έφεραν τους κοινοτάρχες των τριών περιοχών σε προστριβές, αφού οι ορεινές περιοχές (Σολέας και Μαραθάσας) ήθελαν πάση θυσία ο δρόμος να γίνει το γρηγορότερο, χωρίς νέες αλλαγές. Το επιχείρημα των τεχνοκρατών του Υπουργείο Συγκοινωνιών ήταν το ότι η επαναφορά στην όδευση θα έφερνε νέες καθυστερήσεις. Σε κάθε περίπτωση, η εν λόγω αναφορά προκαλεί προβληματισμό, λαμβάνοντας υπόψη πως σχεδιασμοί υπήρχαν και για τις δύο οδεύσεις, ενώ, ακόμη δεν έγιναν αναθέσεις. Την ίδια ώρα, η νότια όδευση είναι σίγουρα μεγαλύτερη σε απόσταση.

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ: Η όδευση του δρόμου Δένειας – Αστρομερίτη και “εμείς” – Ορυμαγδός επαφών και τηλεφωνημάτων

Βγαίνουν σε προσφορές τον Ιανουάριο, αλλά χωρίς σαφή χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης

Με δηλώσεις του στην WNN o Αλέκος Τρυφωνίδης ανέφερε ότι οι κρατικές υπηρεσίες θα βγουν σε προσφορές design and build τον Ιανουάριο, ενώ, έκανε λόγο για αντισταθμιστικά μέτρα στις κοινότητες Ακάκι – Περιστερώνα – Αστρομερίτης, καθώς και θέματα εύκολης πρόσβασης. «Θέλουμε να λύσουμε τα προβλήματα αυτών των κοινοτήτων, να νοιώσουν επίσης άνετα με την όδευση», ανέφερε ενδεικτικά.

Ο Δημήτρης Δημητρίου μιλώντας επίσης στη WNN έκανε λόγο για μια τεχνοκρατική απόφαση. Χωρίς να θέλει να υπεισέλθει στο τεχνοκρατικό κομμάτι, διευκρίνισε ότι «πρέπει να διασφαλιστούν και οι τρεις κοινότητες, να προστατευτούν από τυχόν εγκλωβισμό τους». Παράλληλα, είπε ότι ο Υπουργός Συγκοινωνιών δεν έδωσε σαφή χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης του έργου, αφήνοντας το ανοιχτό σε περίπου 2-3 χρόνια. Τέλος, πρόσθεσε ότι η προσπάθεια της πολιτείας για άρση της αστυφιλίας δεν πρέπει να περιοριστεί σε ένα δρόμο, αλλά να θέσει νέα σχέδια ενίσχυσης και κίνητρα, που αφορούν την κατοικία, την εργασία, τα σχολεία και την υγεία.

Με τη σειρά του ο Πρόεδρος του Συμπλέγματος Σολέας Μίλτος Ιερείδης, ανέφερε στην WNN ότι θεωρούν σωστή την απόφαση της κυβέρνησης, ενώ διευκρίνισε ότι δεν έχουν σκοπό να εναντιώνονται σε άλλες κοινότητες για το δρόμο, αλλά πρέπει να υπάρξει συνεργασία για το καλό και των ορεινών κοινοτήτων.

«Τίποτα δεν τελείωσε», Τετάρτη συνεδριάζουν οι κοινότητες διαμερίσματος Μόρφου

Η Ελένη Γεωργοπούλου ανέφερε στην εφημερίδα μας ότι δεν θεωρούν ότι δόθηκαν επαρκείς εξηγήσεις, ενώ τα ερωτήματα που έθεσε η ίδια δεν απαντήθηκαν ουσιωδώς. Έκανε επίσης λόγο για την ασφάλεια των τριών κοινοτήτων, αναφέροντας ότι θα καταλήξουν να είναι όλα «νεκρή ζώνη», κάνοντας παράλληλα λόγο για ελλιπή αμυντική οχύρωση. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι η νότια όδευση θα ευνοήσει τις ορεινές κοινότητες μόλις 5 λεπτά και καθόλου τις τρεις κοινότητες της Μόρφου, κάνοντας ουσιαστικό λόγο για «δώρο άδωρο». Ξεκαθάρισε επίσης ότι πρόθεση του Ακακίου είναι να βγει στους δρόμους και να αποτρέψει αυτή την εξέλιξη και γι’ αυτό τον λόγο κάλεσε τις άλλες δύο κοινότητες σε συνεδρία την Τετάρτη.

Με τη σειρά του ο Κοινοτάρχης Αστρομερίτη Άρης Κωνσταντίνου έκανε λόγο για σχεδιασμό άνευ ουσίας και εμπαιγμό, καθώς και για εγκλωβισμό των τριών κοινοτήτων. Μίλησε δε για προεκλογικές σκοπιμότητες, αναφέροντας ότι θα ενημερώσει σήμερα το Κοινοτικό Συμβούλιο και ότι επίσης προτίθεται να λάβει μέτρα. Ο Κοινοτάρχης της Περιστερώνας Παντελής Κακουλλής είπε ότι στη συνάντηση τους αναφέρθηκε ότι λήφθηκαν υπόψη οι προβληματισμοί τους, αλλά ο δρόμος είναι «σχέδιο Εθνικής Προτεραιότητας και θα γίνει νοτίως». Διευκρίνισε επίσης ότι τους λέχθηκε ότι για να περάσει βορείως, θα υπάρξει καθυστέρηση έως και 10 ετών. Κληθείς να σχολιάσει αν και η κοινότητα της Περιστερώνας έχει σκοπό να προβεί σε παραστάσεις διαμαρτυρίας, απάντησε ότι θα ακούσει τι θα λεχθεί στη συνάντηση και θα πράξει αναλόγως.

Υ/γ: Επικοινωνήσαμε με αρμόδια πρόσωπα από το Υπουργείο Συγκοινωνιών για δήλωση, ωστόσο δεν κατέστη εφικτή η επικοινωνία. Επιφυλλασόμαστε για την τοποθέτηση του Υπουργείου.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful. Privacy Policy